Leermiddelenbeleid 3.0

De leermiddelenmarkt is aan het veranderen. Het aanbod is groot en divers: digitale leermiddelen naast of in plaats van boeken, nemen een steeds grotere plaats in. De digitale methodes worden interactiever en adaptiever. Het LicentieFoliomodel (LiFo) wordt door vrijwel alle uitgevers omarmd.

Hoe maak je als school de keuze voor betaalbare leermiddelen die echt bij je onderwijsvisie passen? Hoe betrek je je docenten daarbij en hoe geef je docenten de kans om (aanvullende) open content  te gebruiken en eigen content te creĆ«ren? Hoe zorg je voor een optimale mix van digitale leermiddelen en boeken en wat betekent dat voor de  aanbesteding van leermiddelen?

Wij adviseren en ondersteunen scholen zowel bij het opzetten van een integraal leermiddelenbeleid, als bij de voorbereiding op een aanbesteding leermiddelen.

Bij het opzetten van een integraal leermiddelenbeleid gebruiken we bij voorkeur ons leermiddelen drie-stappenplan. Dit bestaat uit een analyse van de huidige leermiddelen, het begeleiden van het leermiddelen keuzeproces en ondersteuning bij de implementatie van de nieuwe leermiddelen.